Amortizatoru, dakšu un balstiekārtu eļļas no Addinol
Amortizatoru un eļļas pieder pie automašīnu un motociklu ekspluatācijas šķidrumiem un pēc sastāva ir līdzīgas hidraulikas eļļām. Tās dēvē arī par dakšu eļļām. ADDINOL amortizatoru eļļu izmanto motociklu dakšu, balstiekārtu, amortizatoru un citu atsperojuma elementu eļļošanai. Tā ir piemērota gan ielas gan motošosejas sporta ekspluatācijas apstākļiem, kā arī motokrosam, un bezceļa, enduro apstākļos pie vislielākajām slodzēm.
ADDINOL amortizatoru eļļas izceļas ar šādām īpašībām:
- Izcila viskozitātes noturība pie mainīgām temperatūrām
- Izcilas amortizācijas īpašības
- Augsta stabilitāte pret novecošanu
- Augsta aizsardzība pret elementu nodilumu un koroziju
- Plašs darba vides diapazons
- Lieliska gaisa atdalīšanas spēja un zema putošanās tendence
- Neitrālas pret blīvslēgu materiāliem
Tās nodrošina drošu eļļošanu, zemu vibrācijas līmeni un augstu braukšanas komfortu un drošību pat zemās temperatūrās. Pateicoties lieliskai slīdamībai tās neizraisa nevienmērīgu amortizatoru bukšu un vadīklu un pieķīlēšanu, ķeršanos vai ielipšanu.
Amortizatoru eļļas viskozitāte
Amortizatoru eļļas viskozitāte sniedz informāciju par eļļas plūsmas īpašībām dažādās temperatūrās. Piemēram, ir svarīgi, lai eļļa paliktu pietiekoši šķidra un droši eļļotu amortizatoru arī zemā temperatūrā, kā arī nekļūtu pārāk šķidra augstā temperatūrā, vienlaikus nodrošinot nemainīgu amortizatora stingrību, neļaujot tam palikt pārāk stīvam vai mīkstam. Šo īpašību nodrošina augsts viskozitātes indekss. Pārsvarā amortizatoru eļļas tiek veidotas tā, lai atbilstu SAE 5W vai 10W klasei. ADDINOL amortizatoru eļļa atbilst SAE 5W klasei, tāpēc tās saglabā labu plūstamību līdz pat -35 °C temperatūrai. Eļļas ar SAE 10W klasi plūstamību saglabā līdz -30 °C temperatūrai.
Tā kā amortizatoru eļļai jānodrošina augstas slīdamības īpašības, salīdzinoši zema viskozitāte (plāns šķidrums) ir pat vēlama. Noteiktos gadījumos ADDINOL amortizatoru eļļu var izmantot arī kā hidraulisko eļļu rūpnieciskās jomās. Mūsu dakšu un amortizatoru eļļas ir klasificētas ISO VG 15 viskozitātes klasē, pie +40°C temperatūras .
Jūsu motociklam vai automašīnai nepieciešamās amortizatoru vai dakšas eļļas viskozitāti var atrast ražotāja OEM specifikācijās, kas atrodamas jūsu transportlīdzekļa lietošanas rokasgrāmatā.
Atcerieties: gandrīz jebkura motoreļļa var tikt izmantota kā hidraulikas eļļa, tātad arī kā amortizatoru eļļa, īpašos, vai arī ārkārtas gadījumos. Tām ir, salīdzinoši augsts viskozitātes indekss, tās lieliski iztur temperatūras, tām ir zema putošanās tendence un augstas pretkorozijas īpašības. Galvenais lai viskozitāte būtu maksimāli tuvāka specifikācijā noteiktajam, vai attiecīgajiem braukšanas apstākļiem piemērotajai. 10w būtu tuvāk 5w30, 5w būtu tuvāk 0w20.
Amortizatoru un dakšas eļļas maiņa
Dakšas eļļa, tāpat kā dzinēja vai transmisijas eļļa, ir regulāri jāmaina. No vienas puses, amortizatoru eļļa ir pakļauta dabiskai eļļas novecošanai, ko izraisa pastāvīga slodze, kuras dēļ eļļa zaudē savas optimālās eļļošanas un viskozitātes īpašības. No otras puses, netīrumu daļiņas un mitrumu amortizatora eļļā ienes teleskopiskās dakšas bīdāmie štoki, kas arī paātrina eļļas novecošanos. Dakšu eļļas maiņas intervālus nevar vispārināt, un tie vienmēr ir atkarīgi no ražotāja norādījumiem vai braukšanas apstākļiem. Lai uzzinātu eļļas maiņas intervālus, lūdzu, skatiet rokasgrāmatu, izmantojiet mūsu eļļas katalogu, vai izvērtējiet savus tehnikas ekspluatācijas apstākļus.
Dakšas eļļas maiņu var veikt patstāvīgi, taču atkarībā no motocikla konstrukcijas, tas prasa zināmu meistarību. Dažiem motocikliem amortizatoru eļļu var izliet caur noliešanas skrūvi, bet citiem modeļiem amortizatori vai dakša ir pilnībā jānoņem. Tam ir nepieciešami arī īpaši instrumenti (piemēram, atsperu fiksatori), kas ne visiem ir pieejami. Arī uzpildāmajam eļļas daudzumam ir precīzi jāatbilst ražotāja norādījumiem, jo tas ietekmē dakšas atsperes stingrumu un vēlāko braukšanas komfortu. Tāpēc amortizatoru eļļu motocikliem vēlams mainīt konsultējoties pieredzējušiem meistariem. Ja neesat pārliecināts, kā nomainīt eļļu, lūdzu, sazinieties ar kādu motociklu darbnīcu no mūsu sadarbības servisu saraksta.