Dzinēja skalošanas eļļa no Addinol
Regulāras motoreļļas maiņas palīdz uzturēt dzinēju tīru, tādā veidā paildzina tā kalpošanas laiku un nodrošina veiktspēju. Efektīva dzinēja darbība ir atkarīga no rūpēm par to. Tās sākas ar kvalitatīvu un piemērotu motoreļļu, turpinās ar pareiziem eļļas maiņas intervāliem un noslēdzas ar periodisku dzinēja skalošanu. Ar ADDINOL FLUSHING OIL SUPER skalošanas eļļu, jūs iegūsiet spēcīgu un efektīvu dzinēju, kas priecēs jūs ilgu laiku.
Kā darbojas motora skalošanas eļļa?
Pirms motoreļļas maiņas, attīrīšanas un skalošanas eļļu, pilnā apjomā (0,5 L) ielej siltā dzinējā pie vecās eļļas. Pēc tam ļaujiet motoram 10 minūtes darboties tukšgaitā. Tas ļauj skalošanas eļļai sasniegt visas nepieciešamās motora detaļas, piemēram, sadales vārpstas, virzuļu gredzenus, kompensātorus, rokerus un vārstus . Skalošanas eļļas detargentās piedevas (attīrošie līdzekļi) rūpīgi izšķīdina nogulsnes. Detergenti uztur svešķermeņus motoreļļā suspendētā (peldošā) stāvoklī un nodrošina daļiņu pārvietošanu uz filtru vai noliešanu kopā ar atstrādāto eļļu. Papildus, skalošanas eļļas zemā viskozitāte uzlabo atstrādātās eļļas plūstamību un nodrošina vieglāku un pilnīgāku tās noliešanu. Izslēdziet dzinēju un nolejiet eļļu. Pēc tam var iepildīt svaigu eļļu.
Ko dod dzinēja skalošana?
Motora skalošana pirms eļļas maiņas nodrošina pilnīgāku atstrādātās eļļas, tostarp visu kvēpu daļiņu un iespējamo nogulšņu un uzdegumu, noņemšanu no dzinēja detaļām un to noliešanu. Lai gan mūsdienu dzinēja eļļas arī satur detargentās (attīrošās) piedevas, kas uztur svešķermeņus suspensijā, pagarinātā eļļas maiņas intervālā to resurss tiek izsmelts un piedevas piesātinātas. Ja suspendētās daļiņas vairs nav iespējams saistīt eļļā, tās nosēžas uz dzinēja detaļām. Kādā brīdī nogulsnēto daļiņu dēļ var pieaugt berzes spēki, un motors var patērēt vairāk enerģijas, kā arī veidoties pastiprināts nodilums. Tā rezultātā palielinās degvielas patēriņš un pasliktinās izplūdes gāzu emisiju rādītāji. Dzinēja skalošanas eļļa palīdz atkal pacelt un sasaistīt šos svešķermeņus un nodrošina, ka svaiga eļļa tiek iepildīta tīrā, dzinējā un droši spēs nokalpot savu maiņas intervālu. Tādējādi tiek novērsta pastāvīga nosēdumu veidošanās dzinējā. Dzinēja kalpošanas laiks tiek pagarināts, tiek saglabāta augsta tā veiktspēja.
Kuriem transportlīdzekļiem visbiežāk nepieciešama motora skalošana?
Motora skalošana ir īpaši svarīga transportlīdzekļiem ar lielu nobraukumu, kas ekspluatēti ar pagarinātajiem, maksimālajiem eļļas maiņas intervāliem. Visbiežāk tie ir transportlīdzekļi, kas bijuši zem dīleru garantijas apkopēm, kuriem, neatbilstoši Latvijas braukšanas apstākļiem, izvēlēti maksimāli garākie intervāli vieglos braukšanas apstākļos, kādi Latvijā, 90% gadījumu, nemēdz būt. Ņemot vērā spēcīgo eļļas degradāciju, dzinēja skalošana noteikti būtu lietderīga. Pirms eļļas nomaiņas ir lietderīgi izskalot arī vecāku automobiļu dzinējus, jo tie reiz ir tikuši pildīti ar ne tik modernām motoreļļām, tādēļ kādas nogulsnes dzinējos ir iespējamas. Motoreļļa, pārbraucot intervālu bieži vien neuztur dzinēju pietiekami tīru, tāpēc var būt nepieciešama papildu skalošana.
Principā motora skalošanas eļļu var izmantot jebkurā automašīnā pirms eļļas maiņas. Tas palielina jebkura dzinēja tīrību un veiktspēju. Vienkārši pārbaudiet efektu un pārliecinieties paši. Izmantojot dzinēja skalošanas eļļu jaunākos auto modeļos, jūs jau sākotnēji samazināsiet nogulšņu veidošanās risku.
Esiet uzmanīgi ar klasiskajiem un vēsturiskajiem spēkratiem!
Skalošanas eļļu nav vēlams lietot, normāli funkcionējošiem, klasisko vai vēsturisko transportlīdzekļu dzinējiem.
Ne visi klasiskie un vēsturiskie spēkrati var pārciest dzinēja skalošanu. Daļai veco automobiļu dzinējiem ir svarīgi, lai tajos būtu nogulsnes un uzdegumi, jo tie veicina dzinēja hermētiskumu. Ja pēkšņi tiek noņemtas visas nogulsnes, var rasties eļļas noplūdes. Dzinēja skalošanas eļļu klasiskajiem automobiļiem izmantojiet tikai tad, ja rodas kritiskas problēmas, piemēram, dzesēšanas šķidruma iekļūšana eļļošanas sistēmā, vai ekstremāla nosēdumu veidošanās eļļas izdegšanas procesā. Šādos gadījumos motors rūpīgi jāiztīra jebkurā gadījumā, un bojātie blīvslēgi jānomaina.