ADDINOL motoreļļas - kura motoreļļa ir pareizā dīzelim, benzīnam, gāzei?
ADDINOL augstas veiktspējas motoreļļas nodrošina uzticamu aizsardzību pret nodilumu, drošu auksto startu un dzinēja iesilšanu, pateicoties optimālai viskozitātei un lieliskai plūstamībai zemās temperatūras. Papildus dzinēju eļļām vieglajiem automobiļiem un mikroautobusiem gan mūsdienu, gan klasiskajiem automobiļiem, Addinol produktu klāstā ir arī dzinēju eļļas kravas auto un komerctransportam, jauktajiem autoparkiem, ūdens transportlīdzekļiem, laivām, kuteriem, kuģiem, divtaktu 2T un četrtaktu 4T motocikliem kā arī traktoriem.
Ja šaubāties, kura motoreļļa ir pareizā tieši jūsu
automobilim, mēs varam jums ātri palīdzēt. Vienkārši izmantojiet mūsu
Eļļas Meklētāju
Izmantojot jūsu
transportlīdzekļa datus (ražotājs/modeļa sērija/ražošanas gads/u.c), mēs
ieteiksim jūsu transportlīdzeklim labāko ADDINOL augstas veiktspējas motoreļļu.
Šaubu gadījumā izmantojiet mūsu personāla sniegtās, personīgās konsultācijas. Mēs ar prieku sniegsim jums padomu.
Motoreļļu dalījums pēc viskozitātes.
Lai izvēlētos pareizo motoreļļu, noteicošais faktors ir jūsu transportlīdzekļa lietošanas instrukcija. Tajā auto ražotājs sniedz informāciju par viskozitāti vai SAE klasi, apstiprinājumiem un specifikācijām (ACEA, API). Tās atradīsiet arī uz attiecīgo produktu etiķetēm. Zemāk mēs esam apkopojuši mūsu produktus atbilstoši svarīgākajām SAE viskozitātes klasēm.Motoreļļa | Motoreļļa | Motoreļļa |
Motoreļļa | Motoreļļa | Motoreļļa |
Motoreļļa | Motoreļļa | Motoreļļa |
Motoreļļa | Motoreļļa | Motoreļļa |
Motoreļļa | Motoreļļa | Motoreļļa |
Motoreļļa |
Dzinēja eļļa pēc OEM ražotāju specifikācijām.
Mūsu kvalitatīvās motoreļļas nodrošina vairāk nekā 150 ražotāju oficiālos apstiprinājumus un licences, kā arī, tās pārsniedz valstu un starptautisko automobiļu ražotāju minimālās prasības. To vidū ir, piemēram, Mercedes-Benz, Porsche, Ford un Volkswagen Group.Motoreļļas ražošana
Motoreļļas iegūst no jēlnaftas, izmantojot sarežģītu rafinēšanas, attīrīšanas procesu. Tādos procesos kā destilācija, rafinēšana, krekings vai sintēze iegūst dažādas bāzes eļļas, ko izmanto motoreļļu ražošanā. Izšķir minerāleļļas un sintētiskās eļļas. Sintētiskās eļļas parasti izmanto motoreļļām, jo tās ir ļoti stabilas pret novecošanos un tām ir labākas eļļošanas īpašības gan augstā, gan zemā temperatūrā.
Motoreļļas piedevas
Ar bāzes eļļām vien nepietiek, lai pienācīgi aizsargātu
dzinēja sistēmu, lai tā izturētu pastāvīgu slodzi darbības laikā. Lai bāzes
eļļa darbotos efektīvi, tai jāpievieno piedevas. Piedevu īpatsvars bāzes eļļā
var būt līdz 20 %. Tās ir eļļā šķīstošas piedevas, kas piešķir bāzes eļļai
papildu īpašības, kuras tai nepiemīt, vai nav pietiekošas. Tas nodrošina, ka
motoreļļa maksimālas slodzes apstākļos darbojas pēc iespējas ilgāk.
SVARĪGI atcerēties, ka tiešām LABĀM MOTOREĻĻĀM, visas piedevas, sabalansēti nepieciešamajos daudzumos, kas aprēķināti laboratoriskajos testos, jau ir pievienotas ražošanas procesā, un nav nepieciešams tās pievienot atsevišķi, jo tādā veidā tiek izjaukts līdzvars, kas var neprognozējami ietekmēt eļļas veiktspēju.
Problēmu gadījumā, ne auto, ne piedevas, ne eļļas ražotājs atbildību neuzņemsies!
Motoreļļu īpašības
Motoreļļas eļļo dzinēju mehāniskos komponentus un atdala kustīgās detaļas vienu no otras. Tas samazina dzinēja iekšējo berzi, nodilumu un nodrošina ilgu kalpošanas laiku. Palielinās dzinēja efektivitāte, kas savukārt samazina degvielas patēriņu. Tādējādi modernās motoreļļas aktīvi veicina arī izmešu samazināšanu un vides aizsardzību. Pateicoties pagarinātam eļļas kalpošanas laikam, tiek taupīti gan naudas, gan dabas un vides resursi
Motoreļļas funkcijas:
- Lieliska dzinēja tīrība, pateicoties izcilām attīrīšanas spējām.
- Uzticama aizsardzība pret nodilumu un koroziju, kas nodrošina ilgu dzinēja kalpošanas laiku.
- Izcilas aukstās iedarbināšanas un iesilšanas īpašības ar zemu viskozitāti un labu eļļas plūstamību.
- Samazinātas izplūdes gāzu emisijas
- Stabila eļļošanas plēvīte visos ekspluatācijas apstākļos, pateicoties augstai uzliesmošanas temperatūrai un ssastingšanas temperatūrai.
- Uzlabotas pretberzes īpašības zemam degvielas patēriņam
- Zems eļļas patēriņš iztvaikošanas zudumos
- Lieliska katalizatoru un papildu izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmu universāla aizsardzība*.
*Ievērojot transportlīdzekļa ražotāja noteikumus.
Motoreļļu viskozitātes apzīmējumi un standarti
Dzinēju eļļas klasificē dažādi pasaules institūti. Tāpēc ir dažādi motoreļļu apstiprinājumi un klases, kas pirmajā brīdī, izvēloties eļļu, var šķist nedaudz mulsinoši.
Aplūkosim svarīgākās viskozitātes klases.
Motoreļļu viskozitātes klases saskaņā ar SAE
Viskozitāte raksturo eļļas plūsmas īpašības. Tēlaini, tā, ir eļļas pretestība deformācijai. Viskozitāte ir atkarīga no temperatūras. Zemā temperatūrā eļļa ir diezgan viskoza - bieza, bet augstā temperatūrā mazāk viskoza - plāna. Dzinēju eļļas iedala SAE (Automobiļu inženieru biedrība) klasēs. SAE klases nav saistītas veiktspējas prasībā,, bet tikai kalpo viskozitātes klasifikācijai. Agrāk ziemā izmantoja zemas viskozitātes eļļas, piemēram, SAE 10 vai SAE 20. Vasarā tās tika nomainītas uz augstāka viskozitātes līmeņa eļļām. Šādas eļļas tiek dēvētas par sezonālajām eļļām. Mūsdienu eļļas, piemēram, ADDINOL Giga Light MV 0530 LL (SAE 5W-30), ir visu sezonu eļļas. Tās droši eļļo plašā temperatūru diapazonā. Izšķiroša nozīme ir motoreļļas viskozitātes indeksam (VI). Jo augstāka vērtība, jo plašāks ir temperatūras diapazons, kurā eļļa ir efektīva. Piemēram, sezonālajām eļļām VI ir, apmēram 100, bet visu sezonu eļļām VI ir līdz 150.
Sezonālās eļļas iedala vasaras un ziemas eļļās atkarībā no temperatūras diapazona, kurā tās darbojas. Vasaras eļļas ir norādītas SAE klasēs 8-60. Izšķiroša nozīme ir motoreļļas plūstamībai 100 °C temperatūrā. SAE 8 ir ļoti plāna, SAE 60 - bieza. Viskozitāti 100 °C temperatūrā norāda mm²/s. Ziemas eļļas ir diapazonā no viskozitātes klases 0W (burts "W" apzīmē piemērotību ziemai - winter) līdz 25W. Eļļas ar 0W ir salīdzinoši plānas, 25W eļļas ir diezgan biezas. Šajā gadījumā motoreļļas klasificē pēc zemākās temperatūras, pie kuras tās vēl var tik pārsūknētas. Kā liecina nosaukums, visu sezonu eļļas aptver vairākus temperatūras diapazonus un apvieno vasaras un ziemas eļļu stiprās īpašības. Tās ir piemērotas gan augstām, gan zemām darba temperatūrām. SAE klašu apzīmējumi sastāv no zemas temperatūras viskozitātes un augstas temperatūras viskozitātes. Piemērs: SAE 5W30 ir SAE 5W un SAE 30 kombinācija.
Kas jums jāpatur prātā:
Transportlīdzekļa dzinējam nepieciešamo viskozitātes klasi nosaka ražotājs. Dzinējā drīkst liet tikai tādas viskozitātes motoreļļu, kādu tam ir apstiprinājis ražotājs. Pretējā gadījumā dzinējā nevar izveidot nepieciešamo eļļas spiedienu. Pārspiediens var radīt pārslodzi un bojāt motora blīvējumus. Var rasties eļļas noplūde dzinējā vai no tā. Pārāk maza spiediena rezultātā motorā nav pietiekamas eļļošanas, kas izraisa pastiprinātu nodilumu.
Motoreļļa ziemā
Automašīnu vai motociklu ziemā nav nepieciešams uzpildīt dzinēju ar speciālu eļļu. Ja jūs jau izmantojat visu sezonu eļļas ar klasifikāciju 5W30 vai 10W40 utt, jūsu motors ir optimāli sagatavots aukstajiem laikapstākļiem. Motoreļļas ar dinamisko viskozitāti 5W aizsargā līdz -35 °C, eļļas ar dinamisko viskozitāti 10W aizsargā līdz -30 °C. Dzinēja eļļas ar 0W nodrošina dzinēju ar pietiekamu smērvielas daudzumu pat pie -40 °C āra temperatūras. Tātad, ja neplānojat doties uz pasaules aukstākajiem reģioniem, jūsu automašīnai ir labi sagatavota ziemai.Tomēr īpaši aukstos apstākļos nav ieteicams strauji slogot automašīnu. Eļļa aukstā temperatūrā vienmēr ir nedaudz biezāka, un ekspluatācijas laikā tai ir jāsasilst, lai sasniegtu visus eļļošanas punktus. Tomēr tas notiek dažu kilometru laikā. Pirmajos kilometros motora apgriezienu skaitam nevajadzētu pārsniegt 2 500 apgr./min.
Vecākiem vieglajiem automobiļiem (klasiskajiem automobiļiem) dažkārt joprojām ir nepieciešama sezonāla eļļas nomaiņa, jo tie nepanes visu sezonu eļļas vai to piedevas. Ziemā jālej ziemai piemērota sezonālā motoreļļa.
Motoreļļu atšķirības un īpašības
Vairumam privāto klientu automašīnām galvenokārt ir nepieciešama visu sezonu kategorijas eļļa. Tomēr ir vairākas īpašas formas, piemēram, HTHS eļļas un Low SAPS eļļas, par kurām vēlamies sniegt skaidrojumu. Turklāt motoreļļas ir nepieciešamas arī motocikliem, traktoriem un vēsturiskiem automobiļiem. Šīs īpatnības, tad arī, ir izskaidrotas zemāk.
Degvielu ekonomējoša eļļa
Degvielu taupošās motoreļļas sastāv no zemas viskozitātes bāzes eļļām (sintētiskām vai daļēji sintētiskām) un īpašām piedevām, kas uzlabo eļļošanas īpašības. Dzinējos tās garantē īpaši mazu mehānisko berzi, samazina enerģijas zudumus un tādējādi ekonomē degvielu. Atkarībā no braukšanas stila, tās var ļaut ietaupīt 1-6 % degvielas. Tas, vai dzinējs var panest degvielu taupošu eļļu, ir norādīts ražotāja specifikācijās. Ja dzinējam ir piemērotas 0W vai 5W eļļas, tajā var lietot degvielu taupošu eļļu.
Ilgmūžīga eļļa - Longlife
Ilgmūžīga, Longlife eļļa ir īpaši izstrādāta transportlīdzekļiem, kuriem paredzēti lieli nobraukumi un ilgs kalpošanas laiks. To dzinēji ir veidoti tā, lai varētu mainīt eļļu ar pagarinātu intervālu. Tā ir sintētiska eļļa ar zemu berzes koeficientu, parasti SAE 0W-30 un 0W-40 diapazonā. Eļļa ir īpaši izturīga pret novecošanu. To var lietot ilgāk nekā eļļas ar standarta eļļas maiņas intervāliem (piemēram, ik pēc 15 000 km), savukārt ja brauc vieglā braukšanas režīmā, tad eļļas maiņas intervāli atkarībā no transportlīdzekļa tipa, sasniedz no 30 000 līdz 60 000 kilometriem. Loglife eļļa ir dārgāka nekā parastā motoreļļa, taču izmaksas amortizējas, pateicoties ilgākiem eļļas maiņas intervāliem.
Diemžēl, Latvijā šādi apstākļi nepastāv. Latvijā ir izteikti
gadalaiki, un tiem raksturīgie laika apstākļi ietekmē eļļas kalpošanas
laiku. Uz mūsu ceļiem nav iespējami gari un viemērīgi pārbraucieni, bez liekas
apstāšanās, stāvēšanas sastrēgumos vai krustojumos. Arī degvielas kvalitāte ir
mainīga, kas noved arī pie Longlife eļļu paātrinātas degradācijas, nesasniedzot
maksimālos maiņas intervālus.
Vieglajiem automobiļiem rekomendējam motoreļļu mainīt ne retāk kā pēc 15 000 kilometriem vai 400 motorstundām.
Motoreļļu sajaukšana, miksēšana.
Būtībā dažādu ražotāju motoreļļas, neatkarīgi no tā, vai tās ir sintētiskās vai minerālās bāzes, var sajaukt savā starpā. Tomēr to ieteicams darīt tikai ārkārtas gadījumos, kad eļļas līmenis ir zems un pastāv dzinēja bojājumu risks. Dažādu eļļu sajaukšana samazina oriģinālā produkta kvalitāti. Piemēram, piejaukums var būt atšķirīgs, kas var izraisīt neparedzamas ilgtermiņa sekas. Ja minerāleļļu sajauc ar sintētisko eļļu, samazinās sintētiskās eļļas veiktspēja, jo minerāleļļai ir daudz zemāks viskozitātes indekss.
Ja nepieciešams kombinēt dažādu ražotāju eļļas, pievērsiet uzmanību šādām specifikācijām, lai izvairītos no lielām problēmām:
- Abām eļļām jābūt paredzētām lietošanai transportlīdzekļa attiecīgajā mezglā.
- abām eļļām jābūt vai nu minerālās, vai sintētiskās bāzes.
- abām eļļām jābūt vienādai viskozitātes klasei (SAE klase).
- Ja dzinējam ir pielaides dažādām SAE viskozitātes klasēm, var sajaukt arī dažādas eļļas, piemēram, 5W30 un 5W40.
ADDINOL neiesaka jaukt dažādas eļļas. Pāreju uz cita ražotāja eļļu vajadzētu veikt tikai pie pilnīgas eļļas nomaiņas. Tas novērš nepatīkamas blakusparādības un jūs varēsiet novērtēt jaunās eļļas veiktspēju pilnā apjomā. Ja esat spiests ārkārtas situācijā (ārkārtīgi zems eļļas līmenis) sajaukt motora eļļas, pēc iespējas ātrāk veiciet pilnīgu eļļas nomaiņu.
Kā izvēlēties pareizo eļļu motoram? Labākās motoreļļas dīzelim, benzīnam, gāzei,
Motoreļļa benzīna motoriem.
Benzīna motoriem piemērotas eļļas ar Specifikācijām:
Pēc API ar burtu S..... jaunākās ir SN; SP
Pēc ACEA ar burtu A.... piemēram A3, A5, A7
Motoreļļa dīzeļa dzinējiem.
Dīzelim piemērotas eļļas ar specifikācijām
Pēc API ar burtu C.... jaunākās CJ, CK, lieto kravas automašīnām
Pēc ACEA
ar burtu B (bez katalizatoriem un kvēpu filtriem) B3, B4, B5, B7 ko nosaka auto ražotājs
ar
burtu C (ar katalizatoriem ar kvēpu filtriem) C1, C2, C3, C4, C5 ko
nosaka auto ražotājs. Atšķiras augstas temperatūras viskozitātes HTHS un
SAPS (kvēku veidojošo daļiņu) saturs.
Motoreļļas ar gāzi darbināmiem dzinējiem.
Gāzei, LPG, CNG, LNG dzinējiem piemērotākās ir motoreļļas, kuras paredzētas lietošanai dīzeļa dzinējos es kvēpu filtriem. tas tādēļ, ka gāze sadegot rada augstāku temperatūru, nekā benzīns, savukārt kvēpu filtra reģenerācijas, izdedzināšanas laikā, dizeļa dzinēji spēcīgi sakarst un to eļļa ir piemērotas šīm termiskajām slodzēm
Pēc ACEA C3