Eļļas maiņa un intervāli manuālajām, automātiskajām un sadales ātrumkārbām, reduktoriem un citiem transmisijas elementiem.
Piemēroto eļļu savas automašīnas dzinējam, manuālajai vai automātiskajai ātrumkārbai, sadales kārbai, reduktoram, vai stūres pastiprinātāja sistēmai, kā arī maiņas intervālus
atradīsiet Addinol eļļas meklētājā.
Eļļas meklētājs
Mēs iesakām
transmisijas eļļas maiņu veikt profesionālā autoservisā, izvēloties kādu no
mūsu sadarbības partneriem.
Addinol Serviss
Automobiļu ātrumkārbām gan manuālajām, gan automātiskajām, divsajūgu DCT / DSG kārbām, kā arī variatoriem, regulāra eļļas maiņa ir ļoti būtisks ilga un droša darba mūža priekšnosacījums. Tas attiecas arī uz citiem transmisijas mezgliem, reduktoriem un sadales kārbām. Atkarībā no ražotāja, tā sauktie “mūža (Lifetime) šķidrumi” ir paredzēti transportlīdzekļa vidējam kalpošanas laikam, kas ir aptuveni 80 000 līdz 150 000 km. Dažiem transmisiju tipiem ir nepieciešami īsāki eļļas maiņas intervāli (piemēram, 60 000 km divu sajūgu transmisijām). Tomēr vieglajos automobiļos šis nobraukums bieži vien tiek pārsniegts divkārt vai trīskāt. Īpaši kravas automobiļiem, kuru transmisijas eļļu maiņas intervāli ir no 150 000 līdz 750 000 km, un transportlīdzekļa ekspluatācijas laikā, noteikti, būs nepieciešama vairākkārtēja eļļas maiņa. Pat automašīnām, kas tik ātri nesasniedz šādu nobraukumu, transmisijas eļļu ieteicams mainīt ik pēc sešiem līdz astoņiem gadiem, jo bāzes eļļas un piedevas var būt pakļautas novecošanās ietekmei regulāri mainīgo apkārtējo apstākļu dēļ. Pēc ilgstošas lietošanas transmisijas eļļa var mainīt savu viskozitāti un citus parametrus, un tas var būtiski ietekmēt nepieciešamās eļļošanas plēvītes veidošanos. Tā vairs nespēj pietiekami izkliedēt siltumu vai arī vairs nespēj radīt vai uzņemt vajadzīgo spiedienu. Termiskā spriedze vai kondensācija var izraisīt piedevu degradāciju, kas savukārt var izraisīt nepatīkamas, saraustītas pārslēgšanās, trokšņus un citus simptomus. Regulāri pārbaudiet eļļas līmeni transmisijā, īpaši vecākiem automobiļiem. Aptuvenais transmisijas eļļas maiņas intervāla rādītājs ir 80 000 kilometru. Ievērojiet auto ekspluatācijas rokasgrāmatā sniegtos norādījumus.
Ja eļļas maiņu manuālajā ātrumkārbā, reduktorā, vai sadales kārbā var veikt arī paša spēkiem, tad automātiskajā ātrumkārbā būs sarežģītāk. Šim procesam ir nepieciešami atbilstoši instrumenti (eļļas maiņas ierīce un pacelšanas platforma), speciālista zināšanas un meistarība. Piemēram, dažu pārnesumkārbu eļļas nomaiņai ir nepieciešams noņemt pašu kārbu vai tās sastāvdaļas. Tāpēc mēs iesakām transmisijas eļļas maiņu veikt profesionālā autoservisā, izvēloties kādu no mūsu sadarbības partneriem. Spiediet ŠEIT
Ja izlemiet eļļas maiņu veikt paši, veiciet to iepriekš uzsildītam mezglam. Tas nodrošinās maksimāla eļļas daudzuma noliešanu. Iztukšojiet transmisijas eļļu un ielejiet svaigu eļļu. Trūkums ir tāds, ka eļļas atlikumi paliek pārnesumkārbas ligzdveida konstrukcijās un tajos esošie piesārņojumi arī paliek pārnesumkārbā. Tomēr šis variants ir mazāk sarežģīts un lētāks.
Labākam rezultātam nomaiņu var veikt divas reizes ar nelielu lietošanas intervālu.
Pilnīga pārnesumkārbas demontāža, tostarp pilnīga eļļas atlikumu izņemšana, veicot skalošanu. Šis variants ir dārgs, jo tas ir laikietilpīgs, bet daudz rūpīgāks.Transmisijas eļļas pilnīgas nomaiņas izmaksas atšķiras atkarībā no transportlīdzekļa tipa. Jebkurā gadījumā šis process ir lētāks nekā jaunas pārnesumkārbas iegāde, ja tā ir bojāta nepietiekamas eļļošanas dēļ.
ADDINOL transmisijas eļļas mehāniskajiem transportlīdzekļiem
ADDINOL auto transmisijas eļļas piedāvā uzticamu risinājumu gandrīz jebkuram lietojumam. Tās pieejamas gan augstas slodzes hipoīdajiem reduktoriem, sinhronizētajām un nesinhronizētajām manuālajām ātrumkārbām, automātiskajām ātrumkārbām, hibrīda automobiļiem, elektromobiļiem, kā arī sadales kārbām vieglajiem, kravas automobiļiem, traktoriem, meža un celtniecības mašīnām, kā arī stacionārām iekārtām.
ADDINOL transmisijas eļļas izpilda visekstrēmākās prasības un specifikācijas. Tās nodrošina efektīvu aizsardzību pret nodilumu un ideālas pretberzes īpašības pat aukstā starta laikā. Turklāt, Addinol transmisijas eļļas nodrošina optimālu viskozitāti gan zemās, gan augstās temperatūrās. Piemēram, mūsu Multi Transmission Fluid 75 W 80 vai GH sērijas transmisijas eļļas nodrošina maksimālu transmisijas kalpošanas mūžu.
Jūsu priekšrocības lietojot Addinol transmisijas eļļas:
- Lieliskas plūstamības īpašības
- Optimizētas pretberzes īpašības
- Piemērots vislielākajām slodzēm augstā un zemā temperatūrā
- Uzticama aizsardzība pret nodilumu un koroziju visgarākajam transmisijas kalpošanas laikam.
- Pagarināts eļļas maiņas intervāls
- Maksimāla energoefektivitāte, pateicoties drošai un uzticamai eļļošanai
Prasības transmisijas eļļām
Pārnesumkārbas eļļošanai tiek izvirzītas īpašas prasības attiecībā uz izmantoto smērvielu. Kad noslogotās zobratu virsmas saķeras kopā, uz smērvielu iedarbojas liels spiediens, un tai pastāvīgi jāveido eļļojoša plēve, lai izvairītos no šo berzes pāru tieša kontakta. Ja zobratu metāla virsmas saskaras tieši, var rasties berzes stāvoklis (jaukta berze), kurā zobu virsmas var tikt nopietni bojātas, palielinoties to nodilumam. Tā rezultātā var rasties bojājumi, kas var izraisīt pārnesumkārbas bojājumus. Pārnesumkārbu eļļām tas ir jānovērš.
Svarīgākās prasības transmisijas eļļām ir šādas:
- berzes pāru eļļošana
- savietojamība ar blīvējumu materiāliem
- optimizēta berzes noturība pārslēgšanas operācijām
- transmisijas dzesēšana, nododot siltumu korpusam
- aizsardzība pret koroziju, nodilumu, nogulsnēm un putošanos
- Optimizēta viskozitāte plūstamībai augstā un zemā temperatūrā
- Noturība pret novecošanos oksidēšanos temperatūras svārstību dēļ
Transmisijas eļļas ir nepieciešamas gandrīz visos mehāniskajos transportlīdzekļos. Pastāv transmisijas eļļas vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem, traktoriem un motocikliem. Daudzos transportlīdzekļos var atrast vairāku veidu transmisijas eļļas. Manuālajām transmisijām, diferenciāļiem vai asu piedziņām - katrai no tām ir nepieciešamas īpašas smērvielas. Turklāt ir atšķirība starp smērvielām manuālajām transmisijām un smērvielām dažādu automātisko pārnesumkārbu veidiem.
Transmisijas eļļu sastāvs
Tāpat kā dzinēja eļļas, arī transmisijas eļļas sastāv no bāzes eļļām (minerāleļļām vai sintētiskajām eļļām) un piedevu kombinācijām, kas pielāgotas konkrētām prasībām attiecīgajā jomā. Pārnesumkārbu eļļas ražošanas process būtībā ir tāds pats kā citām automobiļu eļļām. Tomēr, salīdzinot ar motoreļļām, piedevu saturs var būt ievērojami lielāks, jo transmisijas eļļas komerctransportlīdzekļiem ir jāmaina intervālos līdz 750 000 km.
EP (Extra Pressure) piedevu izmantošana transmisijas eļļām ir ļoti svarīga. Tās novērš berzi starp metālu berzes pāriem un to dilumu. Asu piedziņām nepieciešams liels EP piedevu daudzums, kas parasti sastāv no fosfora un sēra komponentiem. Tomēr sēra komponenti var izraisīt korozijas un novecošanās problēmas, tāpēc kā kompensācija jāpievieno korozijas inhibitori un antioksidanti. Šāds vienkāršs piemērs jau parāda, ka piedevas smērvielās ir rūpīgi savstarpēji jāsaskaņo. Lai atrastu optimālu piedevu mijiedarbību eļļā, smērvielu ražotājam ir nepieciešama pieredze un testi. Tomēr pārdozēšana, ko rada piedevu pievienošana gatavajiem šķidrumiem, ko veic galalietotāji, var ātri izjaukt īpaši salāgotās transmisijas eļļas priekšrocības.
Turklāt transmisijas eļļām jābūt izturīgām pret augstām un zemām temperatūrām, jānovērš korozija un jānovērš piemaisījumi no eļļas cirkulācijas.
Nozīmīgas piedevas transmisijas eļļās ir:
- EP piedevas (Extra Pressure, kas aizsargā pret berzi).
- AW piedevas (Anti Wear, kas aizsargā pret nodilumu).
- Berzes modifikators (ne vienmēr zemākais, bet svarīgs ir optimāls berzes koeficients).
- Atputotājs (putu veidošanās samazināšana)
- Korozijas inhibitori (korozijas samazināšana un skābju neitralizēšana)
- Viskozitātes indeksa uzlabotājs (viskozitātes/temperatūras īpašību uzlabošana)
- Sastingšanas depresants (Uzlabo īpašības pie zemām temperatūrām)
- Antioksidanti (samazina eļļas novecošanos)
Automātiskās transmisijas šķidrumi - ATF
Eiropā aptuveni 35 % no visiem vieglajiem automobiļiem un vairāk nekā 50 % automobiļu visā pasaulē ir aprīkoti ar automātiskajām transmisijām, un šī tendence turpina pieaugt. Mūsdienu automātiskās transmisijas ir efektīvas un sportiskas - lielā mērā neatkarīgi no konstrukcijas principa. Šeit tiek nošķirtas trīs sistēmas, no kurām katrai ir savas priekšrocības un trūkumi, kas tad arī izvirza īpašas prasības to šķidrumiem. Ir automātiskās pārnesumkārbas ar griezes momenta pārveidotāju (hidrotransformatoru) (AT - visplašāk izmantotā), divsajūgu pārnesumkārbas (DCT / DSG - arī izplatītākā un arvien populārākā) un bezpārnesumu pārnesumkārbas (Variatori) (CVT - neliela tirgus daļa, populārāka Āzijā). Uzziniet vairāk par automātisko transmisiju šķidrumiem šeit.
Pārnesumu kārbas eļļas līmenis un uzpildīšana.
Līdzīgi kā dzinēja eļļa, arī transmisijas eļļa var zaudēt tilpumu pastāvīgas slodzes vai noplūdes dēļ. Ja eļļas līmenis transmisijas blokā pazeminās pārāk zemu, rodas nepietiekama eļļošana, kas veicina transmisijas bloka nodilumu un koroziju.
Eļļas līmeņa mērīšana pārnesumkārbā ne vienmēr ir iespējama bez problēmām. Manuālajām pārnesumkārbām parasti nav eļļas mērtausta. Eļļu iepilda ražotājs, un parasti tā jāmaina tikai tad, kad nepieciešams veikt pārnesumkārbas remontu. Tomēr, ja jūsu pārnesumkārba regulāri izdala trokšņus vai ķeras, ir vērts to pārbaudīt autoservisā. Tās var liecināt par eļļas piedevu noārdīšanos. Tomēr tas var liecināt arī par zemu eļļas līmeni. Šādā gadījumā eļļas līmeni var papildināt, pirms rodas ilgtermiņa bojājumi. Nepieciešamības gadījumā var atrisināt arī problēmu, kas izraisījusi eļļas līmeņa pazemināšanos. Ja automašīnai pazūd transmisijas eļļa, tas var būt saistīts ar šādiem iemesliem:
- bojāti blīvgredzeni sajūga pusē (eļļa izplūst starp dzinēju un transmisijas korpusu).
- noplūde eļļas noliešanas korķa, uzpildes korķa vai korpusa blīvējuma vietā (eļļa noplūst no pusasu vai kardāna blīvslēgiem).
Automātiskajām tātrumkārbām bieži ir eļļas mērtrausts. Tā atrašanās vieta ir norādīta ekspluatācijas rokasgrāmatā. Ja automašīna nav aprīkota ar eļļas mērtaustu, eļļas līmeni, iespējams, var pārbaudīt ar elektronisku ierīci. Mēs neiesakām manuāli pārbaudīt hermētisku pārnesumkārbu. Tas ir sarežģīts process, kas prasa labu meistarību. Šādā gadījumā uzticiet eļļas līmeņa pārbaudi autoservisā.
Ja jūsu pārnesumkārbai ir eļļas mērtausts, varat nolasīt līmeni tāpat kā dzinēja eļļa. Izvelciet taustu, notīriet to un ievietojiet atpakaļ. Pēc tam līmeni var atpazīt pēc marķējuma. Ja eļļas līmenis pārnesumkārbā patiešām ir pārāk zems, nelielos daudzumos uzlejiet piemērotu pārnesumkārbas eļļu. Atkal un atkal pārbaudiet eļļas līmeni, līdz transmisijas blokā ir vajadzīgais eļļas daudzums. Nedrīkst uzpildīt arī pārāk daudz eļļas, jo tad eļļas spiediens vairs nebūs pareizs. Arī liekās transmisijas eļļas noliešana var būt diezgan sarežģīta.
Ceram, ka šī informācija jums bija noderīga, bet neskaidrību gadījumā, droši sazinieties ar mums vai mūsu sadarbības partneriem, noteikti neatteiksim konsultāciju, palīdzēsim visos jautājumos, kas mums būs pa spēkam.
Eļļas maiņa un intervāli manuālajām, automātiskajām un sadales ātrumkārbām, reduktoriem un citiem transmisijas elementiem.